Hörselskadad

Jag tror att herrn på Snåret är hörselskadad. Igår brände jag nämligen alldeles ypperliga åkabilskivor till honom och frugan så de skulle få det trevligt på Huvudstadstrippen men när jag ringde och hörde om det smakat bra i öronen sa han att det inte alls varit något alls som han gillat!! Han propsade dock på att han såklart tyckte att jag va världens bästa hustomte som gjorde såna söta saker och brände skivor åt dem men han hade inte gillat ett enda ackord i låtarna. Den enda rimliga förklaringen måste vara att han blivit hörselskadad med åren. Jag lyssnar på skivorna nu och ur mina öron rinner det bara kärlek, för vem kan inte älska Afghan Whigs, Cathedrals rockiga Hopkins, åkabilgudarna Airbourne, Rio Grande, Dolly, Eddie Vedder, Sigge Fürst, The Royal Cream, Priestess och K´s Choice?
Jag blir lite ledsen, ungefär som när jag tipsar honom om tokbra böcker och han nekar. Jag måste lära mig att alla inte har samma eminenta smak som jag. I löve ju iallafall Matas fast jag vill att du ska bli glad och digga.

Efter att jag dragit mina tunga, motsträviga ben till gymet igår och förlorat all min energi på soffan hemma tog jag mig i kragen. Jag använde de sista dropparna kämpaglöd framför spegeln med handen i sminkväskan och begav mig till ett urtrevligt middagspartaj hos Norrbaggen och en utav mina finaste flickor. Tur det! God paj, smarrigt hembakat bröd, läskande sallad och superb toscakaka ( allt i GI anda såklart ) slank ner i strupen och mitt hjärta smälte som vanligt för barnen. Råkade dock efter ett dygn skicka ett sms helt utan anledning och blev osams med mig själv. Nåja, ingen idé att ångra nåt. Jag är ju som jag är och lyckan är nog att vara mig, den största lyckan efter den som de personer som får ha mig i sin närhet besitter..( det sista till Kaninen )

Nu samla kraft till träning samt läsa ut bok.

Kommentarer
Postat av: Kaninen

Egentligen borde jag ha dig i en ryggsäck på ryggen med mig vart jag än går. Då skulle livet vara roligt hela tiden

2009-02-01 @ 20:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0