Paket

I morse vaknade jag av posten, och det var ingen dålig post! Amelia, HM vår och en avi på ett paket som var för stort för brevlådan. Jag sög lite på paketkaramellen och trängde ihop mig med alla djur ( Matsa, Femman och Pumpen som var på besök, eller spa som hans husse sa ) och bläddrade igenom HMkatalogen. Det verkar som att det ska va nån sorts straffig aprikos-färg som ska gälla i vår.....iiiaiiks..
Sen drog jag på Pumpen kopplet och begav mig på kombinerad morgonbajs/hämta paket-promenad.
Det var ett ganska tungt paket och ett tag funderade jag på om det kanske var en bomb eller nåt från någon som hade hat. Vad skulle jag annars få hipp som happ i paket? Jag har ju inte varit snäll på sistone, både brutit mot foto-lagen och beklagat mig över att inte ha fått tillräckligt med paket. Väl inne tog jag ett glas nybryggt kaffe, det som jag så förutseende satt på innan jag gav mig iväg, och kände lite på paketet. Det var ingen avsändare och adresslappen var datorskriven, antagligen ett sätt för bombmakaren att slippa handstilsbevis ( hur nu det skulle kunna märkas när hela huset bombats sönder ) Äh, det är väl lika bra att ta tjuren vid hornen tänkte jag och tog försiktigt upp paketet...HURRA!!! Jag vann!!!!
I pappret låg två flaskor Yes diskmedel som jag vunnit i en bildtävling jag skickade in foton till, dock på MITT eget barn Mats, två flaskor mjukt och fint handvänligt diskmedel med orkidé-doft:)
HAHA, gudars vad roligt! Jag vinner ju aldrig nåt. Nu ska det diskas..

By the way är det lite synd för jag har hals och igår hade jag feber. Jag har proppat i mig naturläkemedel så jag ska vara frisk till imorgon då det är kalas hos F och C.

Radio: Jag gillar egentligen inte radio, men det här var ganska kul:)

http://www.rixfm.se/webbradio/frameset.php?type=audio&id=3529&

Kommentarer
Postat av: Susatan

Hoppla hoppla! Gratulerar!!!!

2008-12-30 @ 22:28:04
Postat av: Frida

Bra då står du för disken i morgon då? ;)

2008-12-30 @ 23:51:12
URL: http://fridakortochgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0