Bitterfittan

Ja, det tog som fan Annapladder. Jag vill inte vara bitter och jag hoppas att jag inte är det jämt för i så fall vill väl ingen leka med mej.
Idag är jag dock tupphand slår mot vänster bröst  förbannad! Den 23 december ringde jag till CSN och undrade varför jag inte fått mina 5700 riksdaler som det stod att jag skulle få. Den suraste, bittraste tanten svarade att mina pengar inte skulle komma förrän den 5e januari. Jag funderade på hur fan jag skulle klara mig tills dess. Jag hade varit förutseende nog att betala min decemberhyra långt innan då jag visste att jag inte skulle få lika mycket pengar i december som innan men vad jag inte visste var att jag inte skulle få några alls. Världens bästa PM lånade mej ett par tusen så att jag skulle klara lite små julklappar, nyårsmaten och att överhuvudtaget överleva under perioden fram till den 5e januari. I natt, när jag inte kunde sova p.g.a febersvettningar/frysningar ringde jag telefonbanken samtidigt som jag funderade på hur jag skulle orka ta mej ner till djuraffären och köpa Mats och Femmans efterlängtade kattsand ( de har två cm hög sand i lådan just nu och är ledsna ) "Du har 154 kr kvar på kontot och inget belopp är på väg till kontot". KUUUUUUUUK!
När jag skulle ringa och skälla på dem, CSN, idag så har de mage att ha stängt i telefonväxeln. Fan, hur tänker de att man ska klara sig? Och hur smart är det att ha olika utbetalningsdatum till olika personer? Jag skrev ett argt mejl till dem där jag förklarade att jag snart skulle dö svältdöden. Antagligen kommer de att vänta tills de fått in studieförsäkran innan de skickar pengar. Jag kan tidigast få den påskriven på skolan på torsdag och därefter ska den skickas till CSN och därefter ska de ta beslut och det är helg och alltså kommer jag inte få pengar förrän tidigast nästa vecka.....säkert i slutet av den också. Fan

Kommentarer
Postat av: Susatan

Ja det är som jag alltid sagt, CSN borde få både matsa och susatan på sig. Jag ska fylla hela kontoret med GRUS!!

2009-01-05 @ 22:10:30
Postat av: annapladder

Nu blev jag först rädd och trodde att du skulle skriva om boken 'Bitterfittan', men det gjorde du ju inte. Vilken tur! För den boken är skrääääp.



Men Tina, Tina, kära Tina... Du säger ju själv att du är bitter ofta. Bitter på CSN, bitter på folk som parkerar dåligt, bitter på folk som sviker, bitter på lärare som inte förstår, bitter på jul-kuken, bitter på 118100. Men om du vill kan jag omformulera mig och kalla dig cynisk i stället. Vad tror du om det?

2009-01-06 @ 10:16:58
URL: http://pladderpladder.blogg.se/
Postat av: Frida

Pengar är piss. Här är det minus på kontot.

2009-01-06 @ 11:17:43
Postat av: Kaninen

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. CSN ska ge fan i att pytsa ut pengar i olika stora belopp under året. Studielån tas av vuxna människor som själva ska hantera sin ekonomi och ska inte behöva försöka skåda i kristallkulan vad CSN kan ha menat med att betala ut 0 kr i december och 5000 i mitten av januari.

2009-01-06 @ 12:33:41
URL: http://kaninenblandarochger.blogspot.com
Postat av: Gamlanuckan

Bara för att jag mest skriver i bloggen när jag är bitter innebär väl inte det att jag är en bitter person. Fan

2009-01-06 @ 14:09:27
Postat av: annapladder

Nej, men bland det första du sade var ju det där med kortet. Men man FÅR vara bitter! Om man är det på ett charmigt sätt, och det är ju du.



Så SLÄPP DET NU! Annars är du ju bitter över att bli kallad bitter. ;)

2009-01-08 @ 19:08:40
URL: http://pladderpladder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0