Måndag

Ja, det är måndag. Jag hade en helt underbar dag och kväll igår trots att det var mycket att stå i. Vaknade fin och pigg efter A.s 30galej och höll låda samt gymnastikstund med mina trötta medpassagerare, sen vare bokcirkel. Matintaget i helgen kan vi kanske radera för det fanns inte ett uns GI i det. I fredags potatisgratäng och efterrätt, vad jag skulle vilja kalla lite GI, med nötter och grädde hos Filifjonkan som tagit en sån fin examen, i lördags middag hos gamlingarna ( även där potatis och sockrig efterrätt ) och igår kebabrulle. Nja, inte så bra kanske men jag rörde tamejfan inte godisskålen på nåt utav ställena. Det kan ha hänt att det slank ner ett och annat chips på 30festen under den spännande lebb-lektionen K gav men det var bara ren och skär spänning. Idag har jag ätit kotlett och kesotjafs, det är väl bra eller?
Gudars vad roligt det var på festen, fylla och härliga människor. Herr Träd som man inte sett på flera år och annat glatt folk i en enda salig röra. Grabbarna spelade tokfint och jag öppnade mitt hjärta för både Filifjonkan och nån liten, liten kille som vägrade låta mig hålla hans snopp när han kissade.
Fina ord idag i skolan igen. Jag gråter typ varje dag åt di där fina flickorna som överöser mig med kärlek.
Hemligheter och överenskommelser per telefon och hårda pussar från Mats. Jag gillar mitt liv! Visst kan jag sakna ett och annat, stora kärleken och ofta pengar men i det stora hela är allting runt mig som ett enda lyckorus nuförtiden. Ja, jag har gråtit väldigt mycket under denna period med men det antar jag bara är för att det finns så himla mycket känslor i att vara glad. Nuförtiden avundas jag nästan mig själv men jag antar att det krashar snart. Hoppas inte.

Kommentarer
Postat av: Kaninen

Du har ju listat ut receptet. Man ska bara ligga lite mer med sig själv, så sant som det är sagt. Jag är glad för din skull!

2009-01-20 @ 23:07:12
URL: http://kaninenblandarochger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0